SEO amatas: kuo užsiima SEO specialistai?

Nors į profesinio rengimo mokyklas žengti daugelis abiturientų nenori (neprestižas!), bet mokėti kažką praktiško ir iš to uždirbti duoną kaip ir visai nieko. Gyvename keistame pasaulyje: profesinio rengimo mokyklos ir jų mokomi amatai yra laikomi neprestižiniu pasirinkimu mokyklas baigiantiems ar anksčiau jas baigusiems mokiniams, tačiau jų atliekamas darbas yra itin svarbus ir tokie specialistai yra paklausūs ir gerbiami.

Galbūt SEO amatas ir nėra toks tradicinis kaip statybos ar santechnikos, tačiau vienaip ar kitaip jį pridera priskirti prie tokių amatų. Tai yra naujas, su IT susijęs amatas, kuriuo gali užsiimti ir pavienių verslų turėtojai ir asmenys, vykdantys SEO optimizaciją trečiosioms šalims (pvz. tų pačių verslų savininkams ar pavienių internetinių puslapių šeimininkams).

Kiekvienam su tuo nesusiduriančiam žmogui gali kilti daugybę klausimų apie tokį naują amatą. Atrodo, kad žmogus tik sėdėdamas prie kompiuterio ir maigydamas klaviatūrą gali užsidirbti didžiulį atlyginimą. Bet juk taip pat gali atrodyti ir santechniko darbas: tokio amato specialistas irgi užsiima „magija“ ir paklibinęs keletą dalių sutaiso dalykus. O kaip ten viskas veikia iš tikrųjų, tai vien tik jis pats težino.

Bet šiandien jums bus suteikta proga iš labai arti pasižiūrėti kuo užsiima SEO specialistai ir kokia yra jų amato specifika. Gal tai jums patiems padės apsispręsti apie savo būsimą karjerą ar esamos karjeros pokyčius.

Tad paklauskime: kuo užsiima SEO specialistai?

Pirma. Pasiruošimas darbui

Kiekvienas darbas reikalauja kruopštaus pasiruošimo, kad jis būtų atliktas gerai. SEO optimizacija – ne išimtis. Čia pasiruošimas irgi būtinas. Koks tai pasiruošimas?

Kiekvienas SEO specialistas, prieš pradėdamas teikti SEO paslaugas, privalo išanalizuoti užsakovo poreikį. Tai praleidžiama, jei SEO optimizacija yra atliekama savo pačio poreikiais. Tai yra svarbu ne tik dėl paviršutiniškų priežasčių, t.y. kad būtų suprantama, ko nori SEO paslaugų ieškantis asmuo. Tai daug svarbiau dėl kitos priežasties: tai leidžia įsivertinti ar realu įvykdyti užsakymą su siūlomu biudžetu, t.y. ar tai įmanoma ir ar tai apsimoka pačiam paslaugas teikiančiam profesionalui.

Kad šis klausimas būtų atsakymas, reikia atlikti daug paruošiamojo darbo: peržiūrėti užsakovo puslapio klaidas, trūkumus, perspektyvas ir pan. Tuomet reikalinga ištirti rinką ir konkurencinę aplinką, kuri apsprendžia kiek daug kainuos iškelti puslapį paieškos rezultatuose.

Antra. Darbų ruošimas

Sekančiam žingsniui reikalinga pasiruošti darbų atlikimui. Tam reikia paruošti tekstus, kuriais būtų užpildytas užsakovo puslapis. Tai turi būti ne tik fiktyvus darbas paieškos robotams, bet ir naudingas puslapio lankytojams. Pagal poreikį yra kuriami nauji svetainės puslapiai arba redaguojamas jau egzistuojantis turinys. Taip pat yra tobulinamas puslapis ir kitais aspektais (ne tik tekstu), kad jie būtų kuo patogesni lankytojams.

Yra ruošiamas turinys ir išoriniam naudojimui: spaudos pranešimams, publikavimui tinklaraščiuose ir t.t. Tam reikalinga turėti kontaktų, nes kitu atveju toks išorinis SEO gali būti labai paviršutiniškas ir nenaudingas, ko rezultatas būtų per didelės investicijos.

Trečias žingsnis. Darbų užbaigimas

Galiausiai darbai yra užbaigiami. Yra stebimi rezultatai ir kliento puslapių pozicijos paieškoje pagal sutartyje numatytus ir klientui aktualius raktažodžius.

Yra nuolatos palaikomas SEO optimizacijos tęstinumas pagal susitarimą su paslaugų užsakovu. Jei atsiranda priežastis, tuomet yra atliekami papildomi aktyvūs veiksmai, tačiau tai priklauso nuo papildomo biudžeto, naujai atsiradusių norų ir poreikių ir t.t.

Tai – tik karkasas, skeletas. Iš tikrųjų SEO paslaugų specai turi atlikti daug mažesnių žingsnelių, kad klientas būtų patenkintas, o jo lūkesčiai – pateisinti.

Komentuoti